Z6_PPGAHG8009D07060JENEGE9GM7
Z7_PPGAHG80013BF064LREJVE0V27

Информация относно издаване на удостоверение за наличие или липса на задължение към ТД на НАП по чл. 87, ал.6 от ДОПК

Дата на публикуване: 01.12.2022
Последна актуализация: 21.03.2023

И  Н  Ф  О  Р  М  А  Ц  И  Я
Относно издаване на удостоверение за наличие или липса на

задължение към община Оряхово по ЗМДТ


Предназначение
Издаване на Удостоверение за наличието или липса на задължения към община Оряхово, установени към определена дата, по искане от възложителя по чл.5 от Закона за обществените поръчки или от лице, което организира процедура за възлагане на обществена поръчка по ЗОП, както и от компетентни органи за целите на комплексното административно обслужване /КАО/.
Услугата се предоставя от дирекция „ФСДДСП и З“, сектор МДТ, при община Оряхово.
Правно основание за предоставяне на услугата
Чл.87, ал.10 и чл.87, ал.11 от ДОПК

 

Заявител
Заявител на услугата е възложителя по чл.5 от Закона за обществени поръчки или от лице, което организира процедура за възлагане на обществена поръчка по Закона за обществени поръчки, съгласно чл.87, ал.10 от ДОПК, или от компетентен орган по комплексното административно обслужване, съгласно чл.87, ал.11 от ДОПК
Възложителят по ЗОП или компетентните органи по КАО получават удостоверение за лицето/лицата, посочени в подадените от тях искания, като за всяко лице се издава отделно удостоверение.
Удостоверението, подписано с електронен подпис, се получава по електронен път, на  e-mail, посочен от заявителя. Искането за издаване на Удостоверение за наличието или липса на задължения към община Оряхово, се подава като електронен документ по реда на Закона за електронния документ и елктронния подпис. Услугата е достъпна за възложителя по чл.5 от ЗОП или от лице, което организира процедура за възлагане на обществена поръчка по ЗОП, съгласно чл.87, ал.10 от ДОПК, както и от компетентен орган по КАО.
Потребителят следва да притежава валиден сертификат, отговарящ на изискванията за квалифициран електронен подпис.

 

Необходими документи
1.Заявителят е възложител по чл.5, ал.2 или ал.3 от ЗОП- Услугата се извършва служебно и не се изискват дакументи за прилагане.
2.Заявителят е възложител по чл.5, ал.4 от ЗОП- Услугата се предоставя след заплащане на дължимата такса, като към искането се прилага документ-справка за актуално състояние на изпълнителя по договор за ОП, наименование, ЕИК, седалище и адрес на управление, управител/, легализирани по съответния ред.
3.Заявителят е компетентен орган по КАО- Не се изискват допълнителни документи за прилагане

 

Такси и срокове
Таксата се заплаща от възложителя по чл.5, ал.4 от ЗОП и от лицето, което организира процедура по възлагане на обществена поръчка по реда на ЗОП.
За публичните възложители по чл.5, ал.2 и ал.3 от ЗОП и за компетентен орган по КАО, услугата се извършва служебно и без такса.
Конкретния размер на таксата за 1/един/ брой удостоверение е определена в Наредба №6 за определянето и администрирането на местните данъци, такси и цени на услугите- Раздел 5- Такси за административни услуги- чл.85 ал.1 – Данъчни услуги по ЗМДТ и ДОПК- т.7
Срокове
Съгласно чл.87, ал.10 от ДОПК удостоверението  за наличие или липса на задължения се издава в 5-ддневен срок от постъпване на искането
Съгласно чл.85 ал.1 от Наредба 6 на ОбС Оряхово, услугата се предоставя в срок и размер, както следва
-    Обикновена услуга-в срок до 3-три дни- такса 8 лв.
-    Бърза услуга- в рамките на работния ден – такса 10 лв.
-    Експресна услуга- срок до 3-три часа- такса 20 лв

 

Банкова сметка на община Оряхово
IBAN с-ка № BG 73 IABG 7494 8401 3583 00 , при ИА Банк АД кл.Враца, офис Оряхово
Вид плащане- 44 80 07  – Административни услуги